четвртак, 29. децембар 2011.

Navike

Kada razmišljamo o kvalitetu života i njegovom povećanju, pitamo se kako to uraditi.. Da bi život bio kvalitetniji neophodna je promena. U korenu svih promena, nastojanja i želja za kvalitetnijim životom stoje NAVIKE. Navike su centar naših života, početak i kraj. 


Povećanje kvaliteta života dešava se zajedno sa promenom navika. Npr. ako imate zdrave navike, bićete zdravi..
Kako početi? Napravimo listu navika koje imamo. Od početka do kraja, setimo se svega. Počnimo od svakodnevnih navika: Jutarnje ustajanje, Doručak, Kafa...preko nedeljnih: Spremanje stana, Kupovina, Izlasci..do mesečnih.. Obležimo navike za koje mislimo da su štetne. Možemo se poslužiti najosnovnijim kriterijumom: navike štetne po zdravlje: pušenje, alkohol..navike štetne po fizički izgled: neaktivnost, masna hrana..navike štetne po posao/školu.. Zatim napravimo listu navika koje bismo želeli da imamo. Npr. Rano ustajanje, Trčanje, Zdrav doručak, Efikasnost na poslu/u školi...i sve čega se setimo i šta poželimo! Koliko ih ima? Ako smo na početku promena, verovatno mnogo! Ali neka to ne bude prepreka, već izazov. Od tih "sto novih navika" izaberimo 5, za početak. U odnosu na tih pet, postavimo prioritete. Možda ne bi bilo loše da u prvih pet budu navike koje nas direktno uništavaju bez obzira da li se radi o poslu koji ne volimo, pušenju ili alkoholu, dugoročnoj neaktivnosti..
Izaberimo jednu naviku mesečno!
Promenimo je u toku meseca! 
Jednu po jednu.
Naučno je dokazano da je neophodno 19 dana da se stekne nova navika. Proširimo taj period na 30 dana da bismo učvrstili našu volju a time i naviku.

U jednom periodu života našla sam se u vrtlogu loših navika i nisam videla izlaz. Ništa jednostavno nije funkcionisalo. To me je navelo da se zapitam da li ja živim onako kako želim? Uzela sam papir i olovku i napisala kako izgleda kada živim onako kako želim. U tom periodu najveći porok su mi bile cigarete! One su se našle na No 1 moje liste. Uspela sam da prestanem i posle tog perioda kao da se ništa nije dešavalo. Moram da priznam da mi je bilo potrebno više od mesec dana ali samo zbog toga što sam umesto jedne izabrala da menjam čak tri! To je bilo previše..Nemojte da se iznenadite ako život počne da vam se "urušava" kada počnete sa promenom. To je posledica vaše promene! Mene je to u početku slomilo. Prestala sam da pušim, dakle, precrtala No1 sa moje liste i tako presrećna shvatila da moj dečko nije osoba sa kojom bih želela da nastavim život. Tada me je to saznanje slomilo i mislila sam da je krivica moja. Međutim sada, čitajući knjigu Louise Hay shvatila sam da je to normalna propratna pojava!
Sada,  ponovo imam liste koje su drugačije od tih prvih ali me čvrsto vode ka boljoj sebi. 
Nova godina je pravo vreme za nove početke! Na kraju godine imaćemo novih 12 navika!!! Ili više, ako možete!

1 коментар: