петак, 23. март 2012.

Planiranje


Planiranje mi pomaže da sve svoje obaveze završavam na vreme kao i da unapređujem svoj stil života. Planiram na mesečnom, i sedmičnom nivou. Postoji i jedan dugoročni plan, koga s vremena na vreme konsultujem ali ne pridajem mu suviše pažnje.



Ranije sam imala poteškoće u postavljanju ciljeva, donošenju odluka i menjanju navika. Pokušavala sam da najpre radim ono što mi je najteže, u smislu pojedi tu žabu.. zatim da što više uradim u toku dana, što je u nekim momentima delovalo kao dobro rešenje ali uglavnom u zimskim mesecima. Leti se lako prepustim uživanju na suncu u šetnji dok obaveze čekaju.. Konsultujući razne izvore informacija došla sam do nekog svog rešenja, koje me ne opterećuje suviše a sa druge strane mi ne ostavlja prostora za gubljenje vremena. Nekako ovako:

Na kraju svakog meseca napravim jedan Kalendar na jednoj strani u planeru, gde imam uvid u sve datume odjednom. Najpre obeležim datume vikenda.Vikende uglavnom posvećujem samo sebi. Radim ono što mi prija. Onda obeležim već unapred isplanirane važne datume: poslovne sastanke/seminare, putovanja, rođendane, događaje.. datume za koje sigurno znam da ću ih provesti van grada, ili van uobičajenih aktivnosti. Takav način mi ujedno služi  i kao podsetnik za sitne obaveze vezane za te datume: kupovina poklona, rezervacija karata..

Sledeće što uradim jeste da postavim Mesečni cilj. Mesečni cilj se odnosi na ono u šta planiram da uložim najviše vremena i energije tokom tog meseca. On je konkretan, merljiv i deo je dugoročnog plana. Može biti iz bilo kog životnog segmenta: posao, zdravlje, odnosi, lično..Npr. učenje stranog jezika, promena posla, polaganje vozačkog ispita, kupovina automobila...Bez obzira da li neki od ciljeva zahtevaju više ili manje vremena od mesec dana, prava je sreća baviti se nečim 30 dana i prestati! Ovim ciljevima se kasnije možete i vratiti ili ih produžiti na dva meseca. Premda se skoro sve može uraditi za mesec dana. 

Svakog meseca takođe korigujem neke navike, donoseći određene odluke. Skoro sve odluke su nekad bili mesečni ciljevi koji su prešli u navike, pa sada uglavnom radim na njihovom održavanju ili poboljšanju zavisno o čemu je reč. Mesečno donosim nekoliko odluka, najviše pet. To mogu biti: zdravije se hraniti, ranije ustajati, piti više vode, ograničiti internet..itd Mogu biti i manje praktične prirode: razvoj nekih osobina koje želimo da posedujemo. Evaluaciju vršim na dnevnom nivou.

Pored glavnog mesečnog cilja i odluka pravim spisak mesečnih zadataka. Mesečni zadaci se odnose na sve ono što u tom trenutku mogu da uradim u svakoj od osnovnih životnih kategorija a u skladu sa dugoročnim planom.
U njima takođe objedinjujem: zadatke koji se odnose na mesečni cilj (u operatvnom smislu, npr. kupiti određenu knjigu ili uplatiti kurs), zadaci vezani za odluke, zatim kupovine (namirnica, kozmetike, garderobe..), lekarske kontrole, kozmetičar, frizer, dosadni zadaci koji oduzimaju energiju (obućar, prepravke, popravke..), zadaci vezani za karijeru (seminari, obuke..) pa sve do pravih zadataka-sitnica za koje mi treba podsetnik. Ove zadatke predstavljam u operativnom smislu, npr: Platiti račune, Obaviti MW pregled, Kontaktirati MM u vezi sa obukom, Zakazati, Kupiti...itd Moram priznati da me obavljanje ovih zadataka najviše usrećuje dok sa druge strane njihovo preskakanje mi oduzima energiju i loše se osećam ako dugo ne precrtam nešto sa ovog spiska.

Kako vi planirate svoje vreme?
Pišite mi o tome i o čemu biste najviše želeli da čitate na blogu na: whitebloomness@yahoo.com


Нема коментара:

Постави коментар